"חֻלְצוֹת נוֹצְצוֹת עִם סוּפֶּרְמֶן עַל הַבֶּטֶן, אֲנִי בְּעֶצֶם הֲכִי שׂוֹנֵא בָּעוֹלָם, אֲבָל בִּקַּשְׁתִּי שֶׁאִמָּא תִּקְנֶה לִי בִּשְׁבִיל לֹא לִהְיוֹת אַחֵר מִכֻּלָּם." (מִתּוֹךְ הַסֵּפֶר: אֲנִי רוֹצֶה שֶׁפִּתְאוֹם)
בעשורים האחרונים, תרבות המעודדת צריכה של מוצרים הפכה את הצריכה לערך מרכזי בחברה מבלי להתחשב בהשלכות ההרסניות שלה על כדור הארץ. לצריכה המוגברת יש מחיר סביבתי יקר- כמויות הפסולת הגדולות שאנו מייצרים ופליטות המזהמים בתהליך הייצור משפיעות לרעה על חיינו ועל חיי הדורות הבאים. בנוסף לפגיעה הסביבתית, לתרבות הצריכה יש גם השפעות חברתיות-תרבותיות מובהקות.
מדינות העולם החזקות, נותנות דגש רב במערכות החינוך שלהן להכנה לחיים באמצעות הקניית ידע ומיומנויות. אנו מבינים כי החברה העתידית בישראל 2030 תאופיין בהיצע גדול של מוצרים ושירותים במגוון ערוצים. על כן, מערכת החינוך בישראל, אשר שואפת להכין את הלומדים שלה להיות בוגרים המשתלבים היטב בחברה חייבת לפתח בילדים ובבני הנוער של היום את מיומנות "הצרכנות הנבונה". הלומד של היום, ירכוש ידע ומיומנויות להתנהלות צרכנית ופיננסית איתנה ומושכלת.
הנושא 'צרכנות בת קיימא' הוא נושא חשוב מאין כמוהו בעבודה עם בני נוער. מלבד היותו מענה לצורך במתן כלים להתנהלות צרכנית נכונה בקרב בני נוער, מאפשר נושא זה פיתוח רגישות להשפעות הסביבתיות והחברתיות הנובעות מהבחירות הצרכניות שלנו. השאיפה בתוכנית זו תהיה לקדם התפתחות של הלומד ושל יכולותיו באופן שיאפשר את מימוש הפוטנציאל שלו. בנוסף לכך, שואפת התוכנית לעצב תפיסות עולם הלוקחות בחשבון אחריות על עתיד משותף הדואג לרווחת הקהילות והשמירה על כדור הארץ, תוך יישום והטמעת עקרונות הקיימות.