אודות

החלום שלנו

חברת צעד ירוק, הוקמה לפני יותר מעשור, על ידי נדב גופר. בעברו היה נדב ראש מדור חינוך והסברה ביחידה האזורית לאיכות הסביבה בשרון. במסגרת שנות פעילותו יזם תכניות חינוכיות חדשניות בפריסה עירונית ואזורית, פיתוח והפעלת מודלים חינוכיים למחקר סביבתי, קורסים והכשרות לקהלים מגוונים, ומהלכים פורצי דרך בתחום הקיימות במרחב המוניציפאלי.

במהלך התואר השני שלו בבית ספר פורטר ללימודי סביבה של אוניברסיטת תל אביב, חלם ויזם נדב להקים ארגון חדשני, נועז ופורץ דרך לחינוך לקיימות. ההשראה לחזון הארגוני הגיעה גם מניסיונו לאורך הדרך וגם מהקורסים אותם למד במהלך התואר.

לאורך השנים הארגון הלך והתפתח, ומלבד נדב, אנו גאים במכלול האנושי המגוון המרכיב את צוות המטה והשטח שלנו. אנשי ונשות הצוות של צעד ירוק מגיעות ומגיעים ממגוון תחומים והתמחויות מעולם החינוך, הקהילה והסביבה.

אחד ממקורות הגאווה שלנו, הוא תפיסת חדשנות חינוכית ופיתוח מודלים חינוכיים ייחודיים מבוססי מקום.

הערכים שלנו

קיימות – כל דבר שנעשה מטרתו ליצור שינוי לטובת האדם והסביבה שישאר לאורך זמן ויטמיע תצורת התנהגות אחרת (אם זה לא משפר את מצבה של הסביבה – אנחנו לא שם). אנחנו מתנהגים לאור הערכים אליהם אנחנו מחנכים.

שקיפות ושותפות – אנו משתפים ומשקפים ללקוח כל הדרך את צורך העבודה שלנו ואת השלבים בתוכנית, וכן את האופן שבו אנו מתמחרים וקובעים כל אבן דרך. דרך העבודה עם 'צעד ירוק' – הלקוח הופך להיות מקצועי יותר בתחום החינוך הסביבתי. עוד לפני התקשרות עסקית הלקוח שלנו ואנחנו שותפים במטרה ליצור חינוך סביבתי (לדוגמא לעיתים קרובות נסייע ללקוח פוטנציאלי או נייעץ לו גם ללא תמורה).

איכות – אנחנו חברה בוטיקית ואיכותית! תפיסת ההפעלה שהלקוח פוגש במטה היא מקצועית ביותר. התכנים שלנו הם ברמה הכי גבוהה ואיכותית כיום בין ארגוני הסביבה. הרכזים שלנו בשטח הם איכותיים ביותר, בעלי השכלה אקדמית רחבה וניסיון מעשי משמעותי מאוד בתחום הקיימות, הם מודלים משמעותיים מאוד לאנשי חינוך וילדים.

חדשנות – אנחנו שואפים כל הזמן להיות הראשונים בתחום, להקדים ולפתח תוכניות בנושאים שאחרים עוד לא פיתחו, להשתמש בכלים טכנולוגיים וחדשניים שאין בגופים אחרים. ולהציג גישה חדשה בראיה רחבה ביותר.

אקטיביזם ומעורבות – לא רק דיבורים, גם מעשים! אנחנו מאמינים כי ללא התנסות משמעותית של אנשי החינוך או של הילד/ה בעשיה סביבתית, התהליך החינוכי אותו אנו רוצים להוביל אינו יכול להצליח.

מקומיות – אנחנו מאמינים בהתאמה של התוכניות שלנו לרשות, למקום, לתנאי הסביבה, לסוגיות המקומיות, ליכולות של הרשות ושל אנשי החינוך שלה. מההתאמה לעיר , דרך בית הספר והמורה ועד לרגישות לעניין הספציפי שכל תלמיד מגלה בחוויה שלו.

דילוג לתוכן